Jumaat, 11 September 2009

aku merasakan aku menyatakan sesuatu yang benar.. yang hakiki..
salah!!!
bukan!!!!
aku bicara yang realiti yang aku fikirkan hakiki..
hakikatnya realiti bukan hakiki..
realiti sekarang manusia lari pada Allah..
tapi hakiki.... manusia perlu harus wjib dengan Allah..
aku ingti kecilkan skop bicara ini..
buat masa ini aku memang mencemuh seorang abang..
aku tak benci dia.. tapi dia buat aku bicara celaka..

teringat aku.. pertemuan rasmi terakhir aku bersamanya di library..
aku memang senyap saja..
tapi aku kecewa sikap jumud dia..
jumudnya dia bile dakwah dia tiada hikmah..
luah kecewa... tapi dia tidak mencari penyelesaian..
dia kecewa bile orang mengata dia dibelakang..
sayangnya dia.. tidak melihat asbabnya.. mengapa??

tulus hatiku aku masih hormat dia..
dia seorang abang yang caring bila tiba ketikanya..

tapi hakikatnya jiwa ini masih kecewa..
hilang pengharapan padanya..
keputusannya bukanlah penyelesaian.. tampak jelas keegoan dalam keputusan..
inilah realiti nya dia..
dai tidak berada ditahap realiti yang hakiki..

mohon maaf pada abang..
adik bukan nak cari salah abang..
cuma luahkan perasaan..
mungkin ini tiada penghormatan yang sepatutnya bagi insan bergelar abang..
harap ini akan mengukuhkan ukhwah yang tesimpul rapi..

kawan yang setia