Selasa, 1 September 2009

Merdeka

9:19 29/08/2009
lemah rasenya
letih bawak beban dosa kot..
hmmmm..

hujung minggu ni memang free..
kls koko tak de..
cuti merdeka..

merdeka..
merdekakah aku??
aku tak pernah merdeka..
aku rase aku jumud..
biler jumud sampai bile pown takkan merdeka..

betul ke camtu??
papepun itulah yang aku rase..

aku rase aku terlalu emosi..
dalam keadaan "tertentu"..
sampai tak tau nak jaga akhlak..
ruginye jadi manusia kalau taktau jaga akhlak..
astaghafillah..

marah sana.. marah sini..
rugi...
gelak sana.. gelak sini..
rugi..
kenapa ye???

adakah kamu ingat pada Allah bile kamu gelak... @ marah??
rugi.. rugi..
kalau ingat.. kamu takkan jadi camtu..
jangan tipu diri kamu..
u got nothing..

aku rase aku cintakan dunia..
merajakan nafsu..
apakah jaddah semua itu..

sampai kamu membutakn hati kamu..
melupakan 'seketika'(seketika ke?) keindahan syurga?

hidup kene bekerja..
berusaha untuk mengingatinya..
tangguhkan ketawa..
telankan amarahmu..
hidup takkan pernah kecewa..
kalau dalam hati ada kebesarannya...

Subhanallah...
Alhamdulillah...
Allahhuakbar..
Lailahaillallah..

Allah segala kesucian bagi Nya..
segala puji bagi Nya..
Dia yang maha besar menguasai segala-galanya..
aku mengharap redhaNYA..
tiada tuhan selain dariNya..

9:43 29/08/2009

kawan yang setia