Khamis, 27 Disember 2012

Namamu Kekasih

Namamu Sang Kekasih
Sang Kekasih aku tak tahu adakah dirimu jodohku. Dalam hatiku, tersirat seuntaian doa.

�Ya Allah, andai dia jodohku maka dekatkanlah...
Ya Allah, andai bukanlah jodohku maka jauhkanlah...
Janganlah letakkan diriku menzalami dirinya...�

Duhai Sang Kekasih, disaat aku melangkah mendekatimu... Dalam hatiku mahu mengahwini mu... Namun tiba suatu saat hatiku berbisik...

� aku tak bisa mendekatinya,
aku mungkin menzaliminya,
aku tak bisa membimbingnya,
aku tak bisa...�

Duhai sang kekasih,  jauh disudut hatiku... Rasa yang bersalah yang teramat besar...

Aku yang memulakan semuanya ini. Aku yang membisikkan segala rasa yang salah ini... Aku juga menjanjikan segalanya... Aku juga yang mengakhirinya.

Kini apa yang aku bisa lakukan hanya satu... Mendoakan kebahagiamu... semoga kau menemui lelaki yang jauh lebih baik daripada diriku yang lemah ini...

kawan yang setia