Rabu, 21 Januari 2009

redha


tak semua yang kita inginkan kita dapati... tak semua yang kita tak ingini kita dapati... ia suatu kesempurnaan dalam diri hidup kita yang ALLAH telah tetap tetapkan...
teringat aku tentang ayat terakhir dalam suruh al-Baqarah... cukup indah... sesungguhnya kepergantungan kita hanyalah pada ALLAH...
tetapi kecetekan ilmuku tak mampu menuliskan terjemahannya...
arini aku nk ckp pasal moral dari tragedi semalam.. "dipsiko"
aku bukan nak cakap pasal sakitnya hati aku.. tapi nak cite pasal moralnye..
sebelum aku "dipsiko" memang banyak mende tak guna aku buwat.. ada ilmu tapi tinggalkan.. ia rahmat ALLAH... ampun aku ya ALLAH...
aku yakin akan janji ALLAH setiap yang baik dibalas lebih baik, setiap yang kemungkaran akan dibalas dengan balasan yang setimpal dengannya..
yakinlah setiap dugaan yang menduga pasti ada hikmahnya.. yakin la yang ditentukan oleh yang MAHA ESA. yang MAHA ADIL LAGI BIJAKSANA.. kamu masih tidak beriman kalau kamu tidak diduga..
(gambar:Batu yang ditahan malaikat dari terangkat terus mengikut NABi semasa peristiwa isra')

kawan yang setia