Selasa, 8 November 2011

jangan tinggalkanku

siapalah aku tanpa Dia...
Dia yang bila aku pejamkan mataku, hatiku melagukan seribu rasa kehambaan...
Namun bila aku melihat mata, aku kuburkan kehambaan itu...
aku mencari kebahagiaan tanpa kehambaan...
aku rasa kosong, rasa kosong itu membakar keimanan dalam diri...
ya Allah, sehebat ini ujianMu padaku...
apakah daya hatiku, tanpa hembusan redhaMu...

ya Allah, bawa diriku ke lautan redhaMu
ya Allah, bawa diriku ke langit kasihMu

ku akui...
setitis ibadahku padaMu selama ini...
takkan pernah membenarkan aku menghirup bauan syurga abadi...

kasih sayang dan cintaMulah...
ubat seribu duka dihatiku yang tenat ini...


Wahai Tuhanku
janganlah Engkau mengirakan salahku jika aku lupa atau tersalah.
janganlah Engkau bebankan kepada diriku bebanan Yang berat sebagaimana Engkau bebankan kepada orang-orang Yang terdahulu sebelumku
janganlah Engkau pikulkan diriku apa yang tidak aku terdaya memikulnya.
maafkanlah kesalahanku, serta ampunkanlah dosaku, dan berilah rahmat kepadaku.
Engkaulah Penolongku

kawan yang setia