Khamis, 1 Oktober 2009

hampas sampah...



jiwa penuh dosa...
rendahkan pandangan mu...

apa kau hidup ini akan memberi kecukupan mu...
butakan matamu dari melihat maksiat..
pekakkan telingamu dari mendengar kemungkaran...

dunia ini indah plastik...
kesyukuran keindahan hakiki...

rendahkan pandanganmu...

aku tak mau bicara tentang kemaksiatan yang aku lakukan..
ia terlalu dalam untuk ku tutup dengan secebis keimanan yang sedikit...

ampunkan aku... ampunkan aku YA RABBI...

rendahkan pandanganmu...

kau takut hilang keyakinan???
mana keimanan???

betul ke??


hidup kena yakin...
jangan mengalah dengan orang...
berjuang tunjukkan keberaniaan...
tinggikan pandangan...
baru hebat...
(adakah ini hakiki???)

tak cukupkan keyakinan pada tuhan???
ALLAH.... ALLAH... ALLAH...

keyakinan harus berpaksikan pada tuhan yang esa...
ALLAH... ALLLAH... ALLAH...
ALLAHUAKBAR.... ALLAHUAKBAR... ALLAHUAKBAR...

cukupkan aku dengan keimanan pada Mu..
aku insan celaru... sampah... hampas...
apakah kehebatan hampas dan sampah???
inikah yang kau fikirkan hebat????

fikirkan.... faris.....

kawan yang setia