Selasa, 30 Mac 2010

Pengharapan Aku Pada Ar-Rahman

tanpa kesyukuran dalam hati
hidup ini akan terasa sunyi
kosong...
pahit bak hempedu...
jiwa longlai menempuh dugaan...
iman goyang dek hasutan syaitan...

aku...
insan biasa...
masih mabuk dengan kefasikan...
sering kali rebah dek besarnya ombak dugaan...
jiwa ku kosong dik tandusnya kesyukuran...

Alhamdulillah atas nikmat islam...
aku bangkit kembali selepas badai...
hatiku masih sujud pada besarnya kasih tuhan...
rahmat cintaNya mencukupkan aku...
walaupum ada kalanya aku terlupa lalai dihimpit besarnya ombok godaan syaitan...

Malu...
malu aku...
besarnya kasih Ar-Rahman...
syukran-syukran...
Ar-Rahman, Ar-Rahman...

Ar-Rahman darimu datangnya kekayaan,
kayakan aku dengan cintaku padaMu,
hilangkan kebesaran dunia,
penuhkan aku dengan rasa kesyukuran,
ingatkan aku tentang dengan dekatnya tarikh pertemuan kita,
teguhkan imanku...

Engkaulah tempatku harapkan kasih sayang,
walau sering kali aku terlupa hakikat ini...

Jangan biarkan aku dengan mabuk dunia,
teguhkan aku dengan keimanan,
matikanlah aku dengan lafaz... LAILAHAILLALLAH
cukuplah hidupku sebagai hamba yang membesarkanMu.

kawan yang setia