Sabtu, 29 Januari 2011

POSITIF (penulisan yang pelik)

ada kaitan tak?
Seronok tengok orang yang berdepan dengan tekanan emosi,
Bodohnya manusia kerana EMOSI,
kih3...
anda tak suka, saya tau saya salah

Terkenang pulak hidup aku yang sering dihimpit emosi,
kih kih kih....
Sengal kan?
 "joke"kan isu ni...

Hahaha...
sejak kebelakangan rase aje diri ini mula dibenci,
"consequence"nya aku makin dekat dengan Illahi,
pelik tak?

Memang la pelik kalau dilihat begitu,
kih kih...
tapi sebenarnya tak pelik pon
kalau kamu fahamlah...
yer....
kih kih....

stress
Memang la bila orang tak sukakan kita...
kita rasa tertekan sangat...

menyebabkan aku jadi sesengal semester lepas...
sebab putus asa dengan orang perempuan aku stress sepanjang semester...
studi pun tak boleh...
hubungan dengan Allah pun entah ke mana hala...
:'(

tapi semester ini aku cuba pastikan ia berbeza...
en Prof ckp...
...............(aku lupa)
hahaha...

tapi yang aku faham yang lemah itu dibimbing....
bukan dimarah...
konflik itu ditangani,
bukan ditangisi....

apa-apapun semuanya salah dari aku sendiri...
aku pesalah besar hari ini...
dah la nyanyuk...
buat dosa pulak tu...
serba tak kena dibuatnya...

saya bersalah

Emosi yang aku kutuk kat atas tadi...
bukanlah satu perkara yang harus dipandang engteng(senang)...
ia tersirat kelembutan di dalam hati-hati itu...
yang tak mampu aku tangani dengan sentuhan hati...
kerana hati ini tidak sehebat hati mereka...
hati yang tekun dan komited dalam perjuangan...
tak seperti aku...
hanya insan picisan di jalanan dakwah....


Sahabat-sahabatku....
kalian insan yang hebat....
tidak sepertiku hanya insan picisan...


hanya satu pintaku
maafkanlah aku
walau tidak setulus hati Yusuf A.S.
terima lah aku insan picisan...


the end.... setulus hati dari insan picisan....





kawan yang setia