Khamis, 11 April 2013

seronoknya DI SINI

assalamualaikum alhamdulillah,seronoknya hidup menumpang DI SI... Walaupun status ku hanya seperti seorang penumpang, tapi perjalanan hidupku sangat bahagia...

Kehidupan di sini, memiliki paten kehidupan yang aku impikan. Hidup berlandas hijrah ber"roh" takwa didalam hati...

Disinilah aku mampu bangkit seawal subuh, membesarkan keesaan Illahi... Bersolat zohor dan asar walaupun dihimpit kesibukan. BerSolat magrib dan isyak berjemaah disamping diberikan ruang berkongsi peringatan.

Disinilah tempat aku bisa membaca Al-quran keseorangan tanpa jemu, kerana dihiasi pemandangan anak-anak muda yang mentah...

Aku banyak mengambil teladan dari sikap mereka,aku melihat kekurangan diriku dalam diri mereka... Taddabbur sambil menilai diri nyata cukup meresap di hati kefahaman yang sedikit ini...

Moga aku bisa jadi lebih baik... Assalamualaikum, astagfirullah, alhamdulillah...

kawan yang setia