Jumaat, 12 November 2010

Menjahit - Aku - Suka Duka - Terima Kasih - Alhamdulillah

Menjahit
itu biasa, maklumlah ibu kesayanganku memang tukang jahit
aku ni biasa jadi tukang jahit "subbed" je...
itupun untuk jahit penyangkup dan "hood" ( ejaan yang betul ke nie? )


semester ni selain memasak,
aku memang kena menjahit,
insan kelam kabut sepertiku,
dihumban ke dunia mesin jahit, benang-benang yang bersimpul,
jarum yang nipis dan tajam,
waaaah tersiksa batinku,
(T_T)


menangis tak berlagu indah...
tak keruan aku dibuatnya...
melihat jarum benang...
aku lari mencari facebook....
hahahaha
=P


kerja perit ini aku tinggalkan...
penangguhan demi penangguhan....
menyiksakan...


namun hasil sokongan sahabat-sahabat "coursemate"ku
abg ash, abg heri, abg zeman, abg bill, abg remy, abg azmi dan sahabat-sahabatku yang lain...(abang-abang ke semua ni? i don know)


TERIMA KASIH
kerana sudi menjemput/menerimaku dan membantuku sepanjang pertapaanku di K6 - banyak memberi motivasi diri untuk menyiapkan assignment yang menyiksa ku


TERIMA KASIH juga
pada Akak-akak makmal jahitan
kak Rose (sarat mengandung) kak yah (tolong jait kelim ;) ) kak sorang lagi tidak ku ingat, Cik Dina (bagi banyak kelonggaran), Pn Anis (banyak ugut saya aka memotivasi tq sangat)


Alhamdulillah..
selesai sudah masalah itu hari ini...


Walaupun di suatu saat aku sangat mengalah...
tapi masih sekelumit rasa percaya
terngiyang-ngiyang kata-kata Rauf aka mr suarazaman....
"Allah membantu orang yang membantu agamaNya"


Kata-kata itu jadi azimat usahaku menyiapkan assignmentku
huhuhuhu


Pengalaman ini (REFLEKSI)
menghargai kesukaran ibuku mencari rezeki untuk belanja raya, bayar yuran sekolah aku, 
"TQ ma, yeh saye (sayang ) ma
siksa susah ma sentiasa dalam ingatan yeh....
pengorbanan Ma tidak disia-siakan ditengah jalan...
ku hadiahkan sekelumit amalku menjadi hartamu ke syurga"

kawan yang setia