Jumaat, 23 September 2011

Jumaatku

aku melihat kefasikan dalam diriku,
Allah engkau tuhan maha esa
tempat aku mengadu,
tempat aku merintih buat hatiku yang sedih.

Ampuni dosaku...
dengarkan rintihan hati...
ampun segala dosa-dosaku...
dekatkan aku dengan Mu...

jadikanlah aku insan yang senantiasa mensyukuri nikmatMu
jadikan aku insan yang membasahi lidah dengan kalimahMu

damaikan setiap kali hatiku resah...
dengan keyakinanku pada janji-janjiMu...

pandulah daku di jalanMu
teguhkan aku dijalanMu...
bukalah pandangku untuk melihat kemenangan yang pasti dijalanMu

redhakan hatiku setiap kali dalam dugaan...
sucikan hati ini dari segala jenis kebencian...
teguhkan hati ini dalam berdepan panahan-panahan fitnah...

YA ALLAH... YA RAHIM... YA RAHMAN...
ampunkan dosa-dosaku..
ampunkan dosa-dosaku..
ampunkan dosa-dosaku.
ampunkan dosa-dosaku.
ampunkan dosa-dosaku.

kawan yang setia